Blog

From the Author

Saya juga seorang intermediate blogger seperti anda. saya dapati editing blog sangat menyeronokkan. Blog ini saya dirikan sedikit sebanyak dapat memberitahu apa pengetahuan baru yang saya peroleh tiap hari disamping dapat berkongsikan info baru ini dengan anda!

Saya sokong 1 Malaysia!

satu Malaysia Nak letak di website anda? here is the code!:

Followers

Bagaimana nak letak code HTML dalam post sebagai rujukan?

Sunday, August 16, 2009 - - 2 yang menyatakan komennya

Eaturmusicx new useful Knowledge 2#

apa yang bakal saya sharekan dengan korang pada hari ini berkaitan dengan bagaimana hendak posting rangkai code HTML dalam new post tetapi tidak mahu code ini berfungsi. Masalah yang timbul begini, saya ingin memaparkan code HTML di dalam post saya tetapi apabila post dipublishkan, code yang asalnya ingin saya tunjukkan kepada khalayak berakhir dengan code itu berfungsi mengikut fungsinya sendiri.

contoh, saya hendak menunjukkan code ini kedapa khalayak:



Tetapi apa yang berlaku ia menjadi begini setelah dipublish:
google


jadi, penyelesaiannya mudah sahaja, tambahkan code ini:


Dan menjadi begini pada akhirnya:


size boleh diedit melalui mengubah value rows dan cols. mudah bukan? selamat mencuba!

This entry was posted on 8:02 PM You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

  • Sponsors:
  • eaturmusicx blog Premium Blog Templates paanartcreative