Blog

From the Author

Saya juga seorang intermediate blogger seperti anda. saya dapati editing blog sangat menyeronokkan. Blog ini saya dirikan sedikit sebanyak dapat memberitahu apa pengetahuan baru yang saya peroleh tiap hari disamping dapat berkongsikan info baru ini dengan anda!

Saya sokong 1 Malaysia!

satu Malaysia Nak letak di website anda? here is the code!:

Followers

macam mana nak buat 'read more' pada blogspot?

Sunday, August 16, 2009 - - 0 yang menyatakan komennya

Eaturmusicx new useful Knowledge 1#

Hari ini saya belajar bagaimana hendak membuat read more untuk blogspot post. As we all know, blog post yang panjang akan membuatkan post anda flood kebawah. jikalau kita guna wordpress, masalah akan dapat diselesaikan kerana ada button dikhaskan pada NEW POST untuk menagih bahagian mana yang hanya hendak ditunjukkan di main page. contoh:post-results.png

untuk pengetahuan semua, blogspot pon boleh lakukannya dengan melakukan sedikit pengubahsuaian pada kod template kita. semua jenis template boleh lakukannya, hanya perlu memahankan tutorialnya dengan lebih dekat. hampir sehari juga masaku habis untuk memahami tutorial ini. alasannya sebab template yang aku gunakan adalah lunas dari kod wordpress. saya yakin 100%, tutorial ini amat mudah difahami untuk kamu. jom cuba!:

http://www.eblogtemplates.com/how-to-add-the-blogger-read-more-expandable-posts-link/

This entry was posted on 2:09 AM You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

  • Sponsors:
  • eaturmusicx blog Premium Blog Templates paanartcreative