Blog

From the Author

Saya juga seorang intermediate blogger seperti anda. saya dapati editing blog sangat menyeronokkan. Blog ini saya dirikan sedikit sebanyak dapat memberitahu apa pengetahuan baru yang saya peroleh tiap hari disamping dapat berkongsikan info baru ini dengan anda!

Saya sokong 1 Malaysia!

satu Malaysia Nak letak di website anda? here is the code!:

Followers

Tukar perkataan comment kepada kehendak anda!

Monday, August 17, 2009 - - 2 yang menyatakan komennya

Eaturmusicx new useful Knowledge 3#

Hello semua! hari ini saya ingin berkongsi dengan anda bagaimana untuk menukar perkataan comment kepada kehendak anda. saya terlah menukarkan comment saya kepada "yang menyatakan komennya". bagaimana? jom try! =)

sebelum saya berkongsinya dengan kamu, saya ingin mengingatkan bahawa cara ini hanya untuk template baru seperti xml dan xhtml, dan bukan classic template. selain itu juga, kamu jangan lupa untuk download full template(di Dashboard>Layout>Edit HTML) untuk keselamatan jika berlaku kesilapan yang tidak berbalik. Step yang saya sampaikan mungkin terlalu mudah, walaupun begitu, mudah untuk kamu memahaminya. harap-harap kamu faham mengikutinya:

STEP#1
pergi ke Dashboard>Layout>Edit HTML. kemudian tekan kotak Expand Widget Templates.
selepas itu, tekan CTRL+F dan cari kod ini:



STEP#2
jumpa? jika jumpa kod , kamu juga akan jumpa kod ini selepasnya:


STEP#3
perubahan bermula disini, baca betul2. tukarkan kod di step#2 tersebut dengan perkataan yang kamu mahukan tanpa mengganggu kod-kod lain berhampirannya. mengikut kes saya, ini yang berlaku:
dari:

kepada:



STEP#4
selepas menukar, sebaik-baiknya kamu membuat semakan sama ada berjaya atau tidak perubahan ini dengan menekan butang preview. jika link comment kamu berubah menjadi kepada yang kamu kehendaki, bermakna kamu berjaya! save template dan walla!


This entry was posted on 11:45 PM You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

ejatidiaz said...

Salam..
knape dkat my blog sbelah tajuk stiap post yg sptutya kuar date tp die kuar undefinedundefined??
Adkh kne tukar kod template die??

http://zaiditoha.blogspot.com/

Mamek Eaturmusicx said...

oh, itu disebabkan layout kamu sudah mempunyai specific date format. cuba tukar di setting>formatting. selamat mencuba! =)

  • Sponsors:
  • eaturmusicx blog Premium Blog Templates paanartcreative